tirsdag, december 13, 2005

En 30-årig Mands Liv

Jeg er forfatter.En af mine romaner hedder 'En 30-årig Mands Liv'. Den handler om en skolelære. Han har ikke et navn. Det er 'mig'. Han er meget speciel. Han er en halvfems. Han har et stort hoved og en meget tynd krop. Han blev født, da hans mor var i syvende måned. Efter at han blev færdig med sin P.H.D, blev han skolelærer på et gymnasium i sin hjemby.

Skolen ligner et fængsel. Chefen på skolen er kun interesseret i at alle elever skal på universietete, så kan han få ros. Han er ligeglad med elevernes interesser. Eleverne studerer lige som en maskine. Lærerne i skolen er som fængselsvagter.

Manden har aldrig haft en kæreste. Han er en mærkelig person. Han kender kun bøger. Han forstår ikke samfunelet og livet. han ved ikke, hvordan man kommunikerer med andre mennesker. Selv om han har en P.H.D, kan han ingenting. Det er, fordi han slev kommer fra sådan en skolen.

Romanen er en satire over det kinesisk uddanelsessystem. Alle børn i Kina har kun en vej, det er at gå på universitet. Derfor kender de kun bøger. Nogle af situationerne i romanen er mine personlige oplevelser, fordi jeg har også været skolelærer på et gymnasium.

--Tusind tak til Jing og lærer Dorte

1 Comments:

At 5:54 PM, Anonymous Anonym said...

Jeg er forfatter.En af mine romaner hedder 'En 30-årig Mands Liv'. Den handler om en skolelæreR. Han har ikke et navn. Det er 'mig'. Han er meget speciel. Han er en halvfems HØJ. Han har et stort hoved og en meget tynd krop. Han blev født, da hans mor var i syvende måned. Efter at han blev færdig med sin P.H.D, blev han skolelærer på et gymnasium i sin hjemby.

Skolen ligner et fængsel. Chefen på skolen er kun interesseret i at alle elever skal på universieteteT, så (kan) han KAN få ros. Han er ligeglad med elevernes interesser. Eleverne studerer lige som (en) maskineR. Lærerne i skolen er som fængselsvagter.

Manden har aldrig haft en kæreste. Han er en mærkelig person. Han kender kun TIL bøger. Han forstår ikke samfunDe(le)t og livet. han ved ikke, hvordan man kommunikerer med andre mennesker. Selv om han har en P.H.D, kan han ingenting. Det er, fordi han (slev) SELV kommer fra sådan en skolen.

Romanen er en satire over det kinesiskE uddanelsessystem. Alle børn i Kina har kun en vej, det er at gå på universitetET. Derfor kender de kun bøger. Nogle af situationerne i romanen er mine personlige oplevelser, fordi jeg har også HAR været skolelærer på et gymnasium.

--Tusind tak til Jing og lærer Dorte

 

Send en kommentar

<< Home